תפריט

טיפוס הרים בהודו

 

טיפוס הרים בהודו – פסגת החלומות של כל מטפס ומטפסת

אין ספק כי פסגת החלומות של כל מטפס הרים היא להגיע ליום שבו ינסה ואף יצליח לטפס על אחת מפסגות ההרים המרשימות של רכס ההימלאיה. ההימלאיה הוא שרשרת ההרים הנמצאת במרכז אסיה, רכס ההרים כל כך עצום ומרשים עד שהוא משמש כגבול בין נפאל, הודו, פקיסטן וטיבט. רכס הרים זה מאכלס עשר פסגות מהגבוהות ביותר בעולם ובניהן פסגת הר האוורסט הידוע והגבוה ביותר בתבל – 8,848 מטרים מעל הקרקע. מטפסי הרים רבים נמשכים אל אזורים אלו על מנת לחוות מקרוב את עוצמת ההרים, את השפעתם על הגיאוגרפיה ועל האקלים ואף כדי לנסות ולטפס על חלק מהפסגות וההרים בעצמם. 

רכס ההימלאיה נמצא בחלקה הצפוני של הודו, ובעצם נמשך לאורך כל הגבול הצפוני שלה. חלק מהפסגות היותר יפות ומאתגרות של ההר נמצאות באזור הרכס בצד ההודי. מסיבה זו מטיילים רבים בוחרים להגיע ולנסות טיפוס הרים בהודו. שרשרת ההרים יוצרת נוף הררי מרשים ואינסופי של רכסי ענק שמסתתרים אל מעבר לעננים וממש נוגעים בשמים. בין ההרים ישנם מפלים ונהרות שצובעים בכחול ובירוק עמקים וודיות. אין ספק שבנוסף לאתגר לא פשוט זוכים להציץ אל טבע עוצמתי במיטבו. פסגות ההרים בצד ההודי הן מהגבוהות והמרשימות ביותר בעולם, ובשל הקור השורר בגבהים הן מושלגות כל השנה. חלק מהפסגות הן קרובות לכבישים ראשיים ולכן נגישות. חלק נמצאות עמוק בתוך אזורים נידחים ופראיים, שהגישה אליהם קשה ומסובכת ביותר.

בהימאליה ההודית הטיפוס מצריך התארגנות לוגיסטית יחסית מורכבת, בהודו בשונה מנפאל אין בקתות ולכן הרבה פחות מטיילים מגיעים להודו לטרקים אף על פי שלהודו יש המון מה להציע בנושא. אומנם הפסגות הגבוהות ביותר ממוקמות בנפאל ובסין אך יש בהודו המון פסגות חלקם מאוד מפורסמות בקרב מטפסי הרים מקצועיים כמו רכס ההרים שנמצא באזור גנגוטרי (מקורות נהר הגנגס) שמות כמו סרי קאיילש, שיבאלינג, טאלי סאגר, באגירטי יעוררו כל מטפס הרים שבאמת אוהב לטפס, קצת צפונה משם יש את ההר השלישי בגובהו בהודו- קמט המתנשא לגובה 7756 מטר ומאפשר חווית טיפוס שכל מטפס הרים חולם עליה.

לא רחוק משם יש את ההר השני בגובהו בהודו – nanda devi 7816 מטר, בעקבות ליכלוך רב שהשאירו משלחות ממשלת הודו סגרה את ההר לטיפוס, בניגוד לנפאל שמתבססת על תיירות הרים ומעודדת תיירות טיפוס לממשלת הודו לא ממש איכפת מטיפוס הרים בתוך הודו, הממשלה כן מעודדת מטפסים הודים לטפס על האוורסט אך פחות משקיעה בקידום הנושא בתוך הודו.

ישנו אזור נוסף מומלץ מאוד לטיפוס ולטרקים שם אנו מתמקדים בעיקר בגלל סיבות לוגיסטיות והוא אזור עמק פארווטי שמוכר לישראלים רבים אך פחות מוכר מההיבט של טיפוס וטרקים.
לא רחוק ממנאלי יש מספר פסגות מאוד מרשימות המתנשאות לגובה של 6000 מטר (אנומן טיבה, דיאו טיבה), אם תמשיכו במעלה עמק טוש תגיעו לקרחון שמקיפים אותו מספר פסגות מאוד מרשימות כמו דארמסורה ופפסורה ולא מעט פסגות שאף אחד לא טיפס אותם עדיין.

האזור מציע לא מעט טרקים מרשימים חלקם מאוד מאתגרים (אנימל פס) וחלקם מהחלט מתאימים לכל מיטיב לכת ממוצע כמו הטרק של bara bhangal .

כיצד להגיע אל הפסגה בשלום?

כל מטפס או מטפסת הרים התחילו את דרכם בתחום הטיפוס באיזושהי פסגה בארץ או בעולם. חובבי טיולים וטבע רבים מתחילים מסלולים כבר בגיל צעיר, לאחרים דווקא הטיול או הטרק אחרי הצבא הוא זה שפתח בפניהם את הדלת לעולם מדהים זה. כל פסגה והר שמצליחים לטפס אותם בהצלחה ומעוררים תיאבון מוגבר ורצון לכבוש פסגה נוספת, והפעם גבוהה ומאתגרת יותר. מי שמעוניין לצמוח ולהתפתח לתחום טיפוס ההרים יוכל לעבור קורס טיפוס בסיסי ומשם להמשיך לקורסים מקצועיים ומתקדמים יותר. 

ככל שההר יותר גבוה ומאתגר כך נדרשים יותר הסמכות ויותר ניסיון על מנת להוציא משלחות ולהדריך מטפסי הרים בשלבים השונים. טיפוס הרים מקצועי מצריך ידע בחבלים והשימוש בהם, סוגי קשרים, טכניקות לאבטחת החבל, טיפוס על סלע, גלישה וכמובן שידע מעשי ותיאורטי. ככלל, טיולים בתוואי קשה ומאתגר אינם מומלצים למטיילים מתחילים או לא מנוסים, וכדאי מאוד לעשות אותם יחד עם מדריכים ואנשי מקצוע שמכירים את השטח ואת הטופוגרפיה היטב. חברת טיפוס טבעי צברה ניסיון רב וכבר הספיקה להוציא משלחות רבות למחנות טיפוס ביעדים אקזוטיים ברחבי הגלובוס. אין ספק שמעטפת מקצועית ובטוחה תספק לכם חווית טיפוס טובה יותר ותסייע לכם ליהנות ולחזור הביתה עייפים אך מרוצים. לחצו כאן לסקירת כלל המוצרים והשירותים המוצעים, או צרו אתנו קשר בטלפון – 052-2375297