תפריט

משלחת טיפוס ל – DEO TIBBA ספטמבר 2018

טיפוס בהימלאיה

  • אזור: מחוז הימאצ’אל פראדש, צפון הודו
  • יעד: פסגת ה HANUMAN TIBBA  בגובה 5928 מ’
  • תאריכים: 20.09-07.10/2018
  • אורך: 18 יום מהמראה ועד נחיתה חזרה

על האזור:

מחוז “הימאצ’אל פראדש” ((Himachal Pradesh נמצא בצפון הודו, במרכז ההימלאיה  ההודית.

הוא גובל בחבל לדאק, ג’אמו וקשמיר מצפון ומערב, במחוזות “פונג’אב” ו”האריינה” מדרום, ובמחוז “אוטר פראדש” וחלקה הדרום מערבי של סין (טיבט) ממזרח.

רכס ההימלאיה הגדול (Great Himalayan Range) שחותך את המחוז בחלקו הצפוני, מצפון מערב לדרום מזרח, יוצר נוף אלפיני הררי מאוד, של רכסי ענק, עמקים ירוקים, מפלים ונהרות שופעי מים, שמנקזים את מי השלגים לואדיות.  פסגות הרכסים הגבוהים מתנשאים עד לגובה של כ-7000 מ’, ומושלגים כל השנה. העמקים הירוקים ויערות הענק הם בית למגוון עצום של בעלי חיים וצמחייה, חלקם ייחודיים רק לאזור זה, ולא נמצאים בשום מקום אחר בעולם.

כל הטבע הפראי הזה משתרע על שטח עצום (מעל 200 קמ”ר) והופך את הימאצ’אל פראדש לגן עדן מרתק לאוהבי טבע, טיולים והרפתקאות.

חלק מהאזורים קרובים ונגישים דרך כבישים וערים גדולות, אחרים פראיים ומרוחקים מאוד, שהגישה אליהם קשה ומסובכת ואורכת ימים רבים. כך או כך כל אחד יכול להנות מהטבע כאן, במגוון דרכים: מסיור יומי ברכב, ועד למשלחות גילוי וטיפוס הרים של שבועות שלמים בשטח.

מי יכול להצטרף?

משלחת להרי ההימלאיה מיועדת לאנשים בעלי כושר גופני ומנטאלי גבוהה (מטיבי לכת) עם ניסיון קודם בטרקים במקומות גבוהים, אין צורך בניסיון טיפוס קודם, במהלך הטיפוס נלמד טכניקות הכרחיות להליכה על קרחון וטיפוס כמו הליכה עם קרמפונים וגרזן הליכה, עצירה עצמית (SELF ARREST,MOVING TOGETHER).

תוכנית המשלחת:

20/9: טיסה ת”א- דלהי.

21/9: נחיתה בדלהי. טיסת המשך צפונה לבונטאר ומשם נסיעה למנאלי. הגעה אחה”צ. לינה במלון.

22/9: טיול יום (לומה דוג) להתאקלמות, מנוחה והתארגנויות במנאלי, לינה במלון.

23/9:  נסיעה מוקדמת ל”ג’גאטצוק” (Jagatsukh, כ-20 דקות) לתחילת המסע. טיפוס מתון במעלה נהר “דואנגן” (Duhangan Nala). עד לקרחת יער על גדת הנהר (Khanol). כ3 שעות הליכה, לינה בשטח. (2500 מ’)

24/9: נמשיך לעלות במעלה הוואדי, הנוף משתנה בהדרגה מיערות ועצים לשטחי מרעה קרחים עם פריחה יפיפייה. בשטח מרעה גדול לצד מקדש (Chikka) נקים את המאהל. כ-5 שעות הליכה, לינה בשטח (3200 מ’)

25/9: נמשיך בעלייה מתונה, ובהדרגה נעבור את קו העצים, הצמחייה הולכת ונעשית דלילה, והנוף נפתח מאחורינו (מערבה), כשרכסי “דולה-דאר” (Dhaula-Dar) ו”ברה בנגל” (Bara Bangal) המושלגים מתגלים באופק במלא הדרם. נסיים את היום בקצה הוואדי, בתוך פריחה אלפינית יפיפייה. כ-6 שעות הליכה, לינה בשטח (3900 מ’)

26/9: נמשיך לטפס מזרחה, מצידו הדרומי של מפל מים גדול (מפל דואנגן), ונעלה לעמק סגור ברכסים מצפון, דרום ומזרח. נמשיך מזרחה, לאורך הנהר,שזורם כאן במתינות, כשמצפון חוסם את האופק במלא הדרו הר ה”דאו-טיבה” (Deo-Tibba, 6001מ’) המרשים. בהדרגה נחשף גם הרכס ממזרח, ופסגותיו של הר ג’אגאצוק (Jagatsukh  5235 מ’), הגבוה ביותר על הרכס, נראות בבירור. נמשיך לעלות במתינות בעמק עד לתחתית המעלה התלול ל”אוכף דואנגן” (Duhangan Col ). כאן נקים את מחנה הבסיס. כ 6 שעות הליכה, לינה במחנה הבסיס (4500 מ’).

27/9: נתחיל מוקדם ונטפס בהמשך הוואדי, עד למעלה התלול אל “אוכף דואנגן”. העלייה לאוכף היא 250 מ’ של מעלה תלול ומושלג , והיא תעשה בעזרת חבלים וציוד טיפוס. מן האוכף ניתן לראות את תחילתו של קרחון מלנה, ובאופק את הקרחונים “דודהון” (Dudhun Gl) ו”צ’וטה שיגרי” (Chota shigri- “קרחון קטן”), על שלל פסגותיהם המושלגות. מתחת לאוכף, על הקרחון, נקים את המחנה הראשון ונסיים את היום מוקדם. כ-6 שעות, לינה במחנה 1 (4950 מ’).

28/9: יום מנוחה והתאקלמות. יום זה מוקדש למנוחה, התאוששות ,התאקלמות לגובה ויישור קו בנושאים טכניים. ביום זה נצא אל הקרחון ונתרגל מיומנויות בסיסיות אישיות וקבוצתיות בכל הקשור להליכה מאובטחת, חציית קרחון, שימוש בגרזנים וקרמפונים לטיפוס ולירידה, עגינות שלג וקרח וכיו”ב.

29/9: יום לניוד חלק מהציוד למחנה השני. נתחלק לשני צוותים במטרה לנייד ציוד הכרחי לטיפוס לימים הבאים. נקים את המחנה השני בבסיס ההר (5300מ”), ונרד בחזרה למחנה הראשון ללינה. 6-7 שעות עליה וירידה. לינה במחנה1 (4950 מ’)

30/09: נעלה עם שאר הציוד הנדרש למחנה השני, וננצל את שאר היום למנוחה, ארגון הציוד, הכנות לטיפוס ושינה מוקדמת לקראת מחר . 3-4 שעות, לינה במחנה2 (5300 מ’)

1/10:  נתחיל לטפס בלילה, במטרה לעבור את קטע הטיפוס הראשון לפני אור ראשון. המסלול מתחיל במעלה תלול של שלג וקרח עד לאוכף רחב בין ההרים דאו-טיבה ו”אינדאראסן” (,Indrasan 6221מ’), ההר מצפון, “אינדראסאן” , הוא ההר הגבוה ביותר ברכס זה ונחשב למטרה קשוחה בקרב מטפסי הרים בעולם, מאז טופס ההר לראשונה בתחילת שנות השבעים, מעט מאוד מטפסים הצליחו לחזור על ההישג. אנו נמשיך דרומה במתינות לכיוון פסגת הדאו- טיבה. נעבור מספר קטעים תלולים, עד למכשול האחרון בדרך לפסגה- קיר קרח תלול באורך כ20מ’, שלאחריו טיפוס מתון של עוד כ80 מטרים יביא אותנו אל פסגת ההר. הפסגה גדולה וחשופה לרוח, ממנה תצפית עוצרת נשימה על כל פסגות האזור, הקרחונים ועמקי “קולו”/ נרד מהפסגה באותו מסלול, בחזרה אל המחנה השני. לאחר מנוחה נקפל את המחנה ונמשיך בירידה עד למחנה הראשון ללינה. 10-14 שעות טיפוס וירידה, לינה במחנה1.

2/10: יום לבחירה. ביום זה מתוכנן טיפוס לפסגת הר הג’אגאצוק. ההר, שפסגתו בגובה 5232מ’, יהווה חלופה משתלמת למי שלא זכה להגיע לפסגת הדאו-טיבה אתמול (מי שלא ירצה לטפס יוכל לנוח במחנה). נתחיל לטפס מוקדם לפנות בוקר נחזור עד הצהריים למחנה. נתקפל ונרד בחזרה עד למחנה הבסיס. כ10 – 12 שעות, לינה במחנה בסיס.

3-4/10: נקפל את מחנה הבסיס בבוקר ובעזרת צוות העזר נרד בחזרה במסלול העלייה עד לכביש. כאן יחכה לנו רכב שייקח אותנו למלון במנאלי ללינה.

5/10: חצי יום רגוע במנאלי- קניות ,מאסג’ים, מקדשים, שווקים ומעיינות חמים למי שירצה. ארוחת ערב חגיגית במנאלי עם צוות המשלחת ופרידה. נסיעה לפנות בוקר לשדה התעופה בבונטאר

6/10: טיסה לדלהי וטיסת המשך לת”א.

7/10: נחיתה בת”א בבוקר.

* ייתכנו שינויים בלו”ז ובמסלול בתוך הודו, בהתאם לתנאים בשטח, מצב הקבוצה ומזג האוויר. מועדי הטיסות לא ישתנו.

טיפוס להימלאיה – הערות חשובות:

1. הכלל שלנו הוא לחזור שלמים ובריאים גם במחיר של ויתור על פסגה ולכן תדרשו לחתום על מסמך שיקבע כללי התנהגות ברורים.

2. למשתתפים יערך ראיון אישי ורק המתאימים יוכלו להצטרף.

3. למשתתפי המשלחת תינתן תוכנית אימונים מומלצת וחובתם האישית לעמוד בתוכנית זו. יערך בארץ לפחות אימון משותף אחד  שמטרתו היא הכרת משתתפי המשלחת ובחינת הכושר הגופני של כל חבר במשלחת.

4. כל חבר במשלחת יחויב ברכישת ביטוח נסיעות אתגרי לחו”ל.

5. יציאה כרוכה במינימום משתתפים.

6. עלויות המשלחת יכולות להשתנות בתלות בדרישות חברי המשלחת וזמן הטיפוס על ההר.

7. ישנה אפשרות לקבל ייעוץ ברכישת ציוד אישי בארץ וכן ישנה אפשרות בקבלת הנחה משמעותית ברכישת ציוד מרוכזת.

מה אנו מספקים?

1. לינה במנאלי במלון מקומי כולל ארוחת בוקר בהגעה ובחזרה. יש אפשרות ללון במלון ברמה גבוהה יותר בתוספת תשלום.

2. אוהלי משלחות, אוכל לכל ימי המשלחת על ההר,ציוד בישול וגז.

3. פורטרים להובלת הציוד על ההר.

4. חבלים ורתמות אישיות.

5. הדרכה ביחס של עד מדריך לכל ארבעה קליינטים.

6. המלצה לתוכנית אימונים ותזונה כהכנה למשלחת (לא מהווה תחליף לייעוץ מקצועי ).

7. פגישת הכנה לטיפוס, אופציה לאימונים משותפים לפני היציאה למשלחת, הסברים על נושאים טכניים, מנטאליים וריפואים בטיפוס על הרים גבוהים.

הערות נוספות:

1. ציוד הדרוש למשתתף ואינו מסופק על ידינו: ציוד אישי כגון שק שינה (מינוס עשרים מינימום), ביגוד להרים, קרמפונים, נעליים מתאימות, גרזן קרח, מקלות הליכה, סט תרופות אישי (למשתתפי המשלחת תינתן רשימת ציוד אישית).

2. כרטיס טיסה להודו וחזרה לארץ הינם באחריות המשתתפים כמו גם התחבורה למנאלי – אף כי ניתן להתארגן יחד.

3. פורטרים לנשיאת ציוד, טבח כרוכים בתשלום נוסף.

4. היציאה מותנית במספר מינמלי של משתתפים.

אולי גם יעניין אתכם – טיפוס לקילימנג’רו