תפריט

טיפוס בנקיק השחור – המדריך המלא למטפס

טיפוס בנקיק השחור - המדריך המלא למטפס

טיפוס ב"נקיק השחור" מתייחס לטיפוס שמתבצע בחלק מסוים של נחל זוויתן שנמצא ברמת הגולן. נחל הזוויתן הינו נחל ארוך מאוד שתחילתו ברכס בשנית. לפני שהנחל מגיע אל הכינרת, הוא מתאחד עם נחל משושים.

לאורכו של נחל זוויתן, שזורם בכל עונות השנה (זהו הנחל היחיד בארץ עם מים בכל עונות השנה), ישנם 4 מפלים גדולים ומספר מפלים קטנים יותר. בסופו של כל אחד מהמפלים ישנה בריכה שניתן לעבור רק בשחייה. החלק בו מתבצע הטיפוס הוא בנחל שיוצר קניון. בקניון שמתאפיין בעומק רב, ניתן לעבור רק באמצעות שימוש בציוד טיפוס וגלישה (סנפלינג).

מהי רמת הקושי של הטיפוס בנקיק השחור?

מבחינת רמת קושי של טיולי קניונינג, נחשב טיפוס ב"נקיק השחור" לטיפוס שמיועד למתחילים. ישנן רמות שונות של קושי לפיהן מדורגים טיולי הקניונינג, רמת הקושי מושפעת ממספרם של המפלים ומגובהם, מהמעבר של הבריכות שקיימות בהם, ממורכבות הגלישה ומכמות המים. טיפוסים שכוללים מעבר בבריכות מלאות במים ומפלים גבוהים, יהיו מדורגים ברמת קושי גבוהה מאשר טיפוסים אחרים.

ביחס למדינת ישראל, שלא מתברכת בהרבה גשמים (לעומת מדינות אחרות שנמצאות למשל באירופה או בארה"ב), נחשב טיפוס בנקיק השחור לטיפוס לא פשוט – ברמת קושי 3 ו- 2 כוכבים מבחינת המחויבות שדרושה למטפסים.

אז אילו שלבים כולל מסלול הטיפוס בנקיק השחור?

הטיפוס בנקיק השחור דורש מהמטפסים לעבור שלוש בריכות בשחייה. הבריכה הארוכה ביותר בה צריכים המטפסים לעבור באורך של 40 מטרים. כמו כן, צריכים המטפסים לבצע 3 גלישות סנפלינג.

המטפסים מתחילים את הסנפלינג קילומטר מצפון לחניון יהודייה והולכים מערבה בשביל מסומן שמוביל אותם אל ירידה חדה הישר אל אפיק הנחל. לאחר שיורדים ופונים לצד שמאל, מגיעים אל ההתחלה של המסלול. לאחר שיורדים שוב ופונים לצד ימין מגיעים אל בריכות מרשימות ולמפל הזוויתן.

לאחר שנכנסים אל הנקיק, יש ללכת רבע שעה עד שמגיעים אל המפל הראשון, שנחשב למפל קטן. ניתן לקפוץ או לגלוש את המפל ובאמצעות שחייה של מרחק קל להגיע אל המפל השני שנחשב למפל גדול ומדורג שכולל מפל בגובה של 10 מטרים, בריכה, מפל בגובה של 7 מטרים ובריכה. אפשר לגלוש את המפל במספר דרכים: במידה שגולשים מצד שמאל, לא נכנסים לבריכה האמצעית ובמידה שגולשים מצד ימין, יש לחצות את הבריכה ולאחר מכן לגלוש 7 מטרים.

כשמגיעים אל סופו של המפל, יש ללכת במשך 20 דקות. לאחר מכן, מגיעים לירידה נוספת שנמצאת מעל למפל גדול בגובה של 22 מטרים. בשלב זה יש לחצות את הבריכה ולגלוש את המפל. כשמגיעים אל סופו, יש לשחות בריכה באורך של 40 מטרים. בהמשך יש ללכת רבע שעה עד שמגיעים לעלייה שאורכת 10 דקות ויוצאים מהאפיק. הליכה של חצי שעה בשביל בצבע ירוק מובילה אל חניון רט"ג.

"טיפוס טבעי" – בואו לטפס עם מדריכים מקצועיים ובעלי ניסיון וליהנות מהדרך!

במידה שאתם מעוניינים לטפס את הנקיק השחור, אתם מוזמנים לפנות אלינו – אל חברת "טיפוס טבעי". אנו נדריך אתכם לאורך המסלול ונסייע לכם לאורך כל הדרך – בעליות ובמורדות.

ניסיוננו הרב בעולם הטיפוס והסנפלינג והקפדתנו על כל נושא הבטיחות, יבטיחו לכם חוויה מאתגרת ומהנה במיוחד.

תוכלו להירשם גם לקורסים שלנו, אנו מציעים קורסים בסיסיים במהלכם אנו מלמדים את העקרונות של טיפוס וגלישה, קורסים למתקדמים ואף קורסים שמותאמים באופן אישי ללקוחותינו.

אתם מוזמנים ליצור קשר, לשאול כל שאלה ולהתחיל לטפס אתנו!