תפריט

טיול סנפלינג באזור ים המלח

 

מסלולי סנפלינג בים המלח – חוויה מרגשת שקשה לתאר במילים

רוצים להתנתק מהלחץ והשגרה? יציאה אל הטבע היא הדבר הכי טוב ונכון לעשות. לעיתים, במרחק נסיעה לא ארוך במיוחד ניתן להגיע אל מקומות ונופים מדהימים, בהם נדמה לא אחת כי הזמן נעצר מלכת ואתם בתוך דקות ספורות במרכזה של חוויה מרגשת, חוויה אחרת. אחת הפעילויות הכי מרגשות ומאתגרות המשלבות בין ספורט אתגרי לטבע היא סנפלינג. פעילות זו משלבת מספר אלמנטים וריגושים ולכן נחשבת אטרקטיבית ופופולארית בין חובבי האדרנלין, הספורט, הטבע והאקסטרים. ספורט הגלישה הוא גם הזדמנות חברתית להכיר אנשים ולחוות יחד התמודדות עם פחד, התגברות על מכשולים, עזרה, כבוד הדדי ועוד.

הטבע והרי ישראל מספקים מספר אתרים מרשימים ומותאמים לגלישה. מבין האתרים הקיימים בארץ, סנפלינג באזור ים המלח הוא בין המיוחדים והמבוקשים ביותר. טיולי סנפלינג בים המלח ומדבר יהודה מציעים מגוון רחב של מסלולים ברמות קושי שונות, כאשר חלק מהמסלולים מציעים את הטבע בשיא תפארתו – קניונים וודאיות, נחלים, מפלי מים, מערות ועוד. מסלולי סנפלינג בים המלח מאפשרים גלישה אל מערות, מצוקים ומפלים מדהימים, ישנן גלישות ממקומות נמוכים וקלים למתחילים וישנם אתרים המציעים גלישה ארוכה ומאתגרת לאוהבי סנפלינג מתקדם. חלק מהמסלולים מייצרים חוויות יוצאות דופן וחוויות נוספות מלבד הסנפלינג עצמו, ולכן כדאי לערוך קצת בדיקה והכנה טרם יציאה ומומלץ להגיע עם מדריך מנוסה שמכיר את השטח.

טיולי סנפלינג בים המלח עושים רק עם חברה מקצועית

טיול סנפלינג בים המלח מייצר עבורכם חוויה שקשה לתאר במילים, שילוב של ריגוש, יופי עוצר נשימה, אדרנלין, התמודדות עם מכשולים והתגברות על קשיים, ניתוק מהשגרה והלחץ של החיים, ובסופו של יום – סיפוק אדיר. טיול סנפלינג ים המלח אינו טיול בפארק, וחשוב לבצע את הפעילות בליווי ובמסגרת מקצועית. אם אתם רוצים לחוות את הטבע בשיא עוצמתו, כדאי ליצור קשר עם חברה מנוסה ומקצועית בתחום הגלישה, חברה כזו תספק לכם את כל הכלים והציוד המקצועי הנדרש, כדי שהחוויה תהיה נעימה ובטוחה. חברה כגון טיפוס טבעי, מציעה הדרכה וליווי מקצועי לאורך כל היום, גם בשלב הטיול בטבע וגם בשלב הסנפלינג. מדריכי החברה מנוסים ומכירים את המסלולים והמצוקים היטב. מלבד היכרות מקצועית עם הטבע והציוד, החוויה החברתית גם היא מיוחדת ויוצאת דופן, שכן כל קבוצה היא הרכב שונה של חברים מה שמוסיף לחוויה תבלינים ואווירה ייחודית. 

טיולי סנפלינג בים המלח מאפשרים לשלב בין טיול במדבר יהודה לחוויה מאתגרת המאפשרת למשתתפים להתמודד ולהתגבר על האתגרים במסלולים המגוונים.

מדבר יהודה מציע מספר מסלולים ברמות אתגר שונות ומגוונות וניתן להתאים כמעט לכל אחד מסלול ברמה שתתאים לו, במאמר זה נציג את מסלולי הטיול העיקריים במדבר יהודה.

צפון מדבר יהודה

נחל קומארן: נמצא בצפון ים המלח בגן הלאומי נחל קומארן, בשמורה יש מבקרים רבים שבאים לקבל הסבר על מגילות ים המלח וההתיישבות הקדומה בנחל אך הנחל גם מציע חוויה אתגרית לכל המשפחה, בנחל יש 6 מפלים שהארוך בהם בגובה 45 מטר, יש גם אפשרות לגלוש רק את 3 המפלים התחתונים ( 30 מטר, 5 מטר, 25 מטר).

נחל תמרים: נמצא כ-20 דקות נסיעה דרומה מצומת קליה, הגלישה בנחל תמרים מתאימה לגולשים מנוסים, יש 5 מפלים שהראשון שבהם בגובה 75 מטר, הגלישה הכי קצרה בגובה 25 מטר.

ליד המפל האחרון יש מספר מסלולי טיפוס מאתגרים.

נחל טור: נחל מאוד יפה ממש בקבת מצוקי דרגות, בנחל יש 7 מפלים שהגבוה בהם הוא בגובה 80 מטר, במידה וגולשים את כל 7 המפלים יש צורך בניסיון קודם, ניתן גם לגלוש את 3 המפלים התחתונים ואז הגלישה מתאימה גם למתחילים.

נחל חצצון: נחל מיוחד ויפה, הגישה למפל הראשון מחייבת טיפוס ארוך למעלה מצוק העתקים ומשם בהליכה שחלקה מאוד מאתגרת ומאימה למיטיבי לכת בלבד עד שמגיעים למפל הראשון באורך 120 מטר, לאחר מכן יש עוד 3 גלישות עד הסיום בכביש 90 ליד מצפה שלם.

דרום ים המלח

נחל רחף: אחד הנחלים היפים במדבר יהודה, ממוקם דרומית למצדה, אם גולשים לאחר עונת הגשמים לרוב נחצה בשחייה גבי מים ענקיים, ניתן לגלוש את כל הנחל (10 מפלים) או רק את החלק התחתון של הנחל (5 מפלים).

מערת קולונל: מערת מלח בהר סדום, ליד מפעלי ים המלח, מאפשרת הצצה למעמקי האדמה, את מסלול נתחיל בעליה של כ-20 דקות עד שנגיע לפתח המערה, כניסה למערה מחייבת גלישה של 80 מטר לפיר המערה, חוויה מאוד מיוחדת למי שלא ביקר במערות מלח, לאחר הגלישה מתחילים בזחילה והליכה על 6 עד לפתח היציאה בסמוך לכביש 90.

נחל תמר: מסלול קצר של 1.5 ק"מ עם מספר גלישות, מאוד מתאים לגולשים מתחילים, ניתן גם לדלג על הגלישות ולרדת בסולמות ברזל.
מחפשים מסלולי טיולים מיוחדים באזור ים המלח? חשוב לכם ליווי של מדריכים מקצועיים ומנוסים? חברת טיפוס טבעי, היא המקום הנכון לפנות אליו. בטיפוס טבעי ידעו להציע לכם מסלולי טיפוס מאתגרים בארץ ובחו"ל, לפי רמת היכולת ודרגת הקושי שלכם. מדריכי החברה עברו את ההסמכות הקשות והמורכבות ביותר בתחום, ואתם נמצאים בידיים טובות. בנוסף, מעמידה לרשותכם החברה גם קורסים ברמות שונות – החל מקורסים בסיסיים למתחילים, קורסים בהתאמה אישית, ועד לקורסים מקצועיים למטפסים מתקדמים. לחצו כאן לסקירת כלל המוצרים והשירותים המוצעים, או צרו אתנו קשר בטלפון – 052-2375297